Hunyadi Mátyás Általános Iskola
29 30

Keresés

Nyelvtanfolyam Angliában

Az angol nyelvet tanuló diákjainak körében immár hagyományosnak mondható, hogy lehetőséget biztosítunk hatodik éve az 1 hetes angliai nyelvtanfolyamon való részvételre.
Ez az Angliában töltött 1 hét lehetőséget ad arra, hogy az iskolában szerzett nyelvtudás a gyerekek az anyanyelvi országban használhassák. Így szókincsük gazdagodik, beszédksézségük fejlődik.
Megismerkedhetnek tanulóink az angol családok szokásaival, hiszen 1 hétig mindenki külön-külön családnál lakik.
Pótolhatatlan lehetőséget biztosít az autazás arra, hogy a gyermekek megismerkedjenek, és a valóságban tapasztalják meg Anglia földrajzát, történelmét, világhírű épületeit, városait, múzeumait.
Megismerkedhetnek a sajátos hagyományokat örző társadalmi és kultúrális élettel. Ezek a tapasztalatok kitörölhetetlen élményként maradnak meg és hatalmas erőhatás a nyelvtanulás folytatására.
Eddigi útjaink során bejártuk Anglia déli partvidékét (Hastings-Rye-Dover-Ramsgate-Broadstairs), megismerkedtünk Leás, Canterbury, Oxford, Stradford sajátos, nagy hagyományokat őrző kulturális emlékeivel. Nagy élmény volt London megismerése, hiszen a világ egyik legjelentősebb városába vihettük el diákjainka. S hogy hogyan is telik ez az egy hét, arról Pfalgráf Balázs - volt nyolcadikos tanulónk - ad ízelítőt:
" A tavaszi szünetben életemben először voltam Agnliában. A másfél napi buszozást feledtette velünk a kölni dóm és a Brüsszel belvárosa, de nagyon örültünk, amikor már az angol családoknál vacsoráztunk.
Hétfőn reggel 1/2 8-kor keltünk, 9:00-tól iskola, ahol tesztet írtunk. délután megnéztük a Huses os Parliament-et, a Westminster Abbey-t, és a Budingham Palace-t. Sétáltunk a ST. Jame's Parkban és a Trafalgar Square-en. Kedden reggel iskola, utána elmentünk Windsorba, de a királynő éppen ott artózkodott, így bemenni nem tudtunk, de láttuk az Eaton-i kollégiumot, majd VIII. Henrik "Hagton Court" kastélyát.
Szerdán iskola után a Tussland's panoptikumba mentünk, utána sétáltunk a "China Town"-ban. Csütörtökön utolsára volt az iskola, délután a londoni "Tower"-t néztük meg. Pénteken egész napos kirándulásra mentünk Shakespeare Stratfordjába és Oxfordba. Oxfordban bőrig áztunk, de hideg vérrel tűrtük - elvégre Angilában voltunk.
Szombaton a British Múzeum egyiptomi gyűjteményét látogattuk meg, utána már indultunk a komphoz. A délutánt Canterburyben töltöttük. Éjjel átkeltünk a csatornán, s másnap délelőtt 10 órára értünk Párizsba. Felmentünk az Eiffel-toronyba, sétáltunk a Szajna partján és a Champs Elysé-n.
Az utazásban egyetlen egy hibát találtam: fél Európa bebarangolása után egyszer csak hazaértünk."