Hunyadi Mátyás Általános Iskola
29 30

Keresés

Angliában jártunk

Adott volt a lehetőség még az előző tanév végén, hogy szeptemberben egy 8 napos dél-angliai kirándulásra mehessünk. Iskolai szinten hirdették meg és voltak egyaránt a hatodik, a hetedik és a nyolcadik osztályból is gyerekek. Három tanár és egy idegenvezető jött velünk. Worthingben laktunk családoknál és iskolába is itt jártunk. Napi kétszer másfél órát tanultunk anyanyelvi tanárokkal, utána programokra mentünk. Rengeteg időnk volt a nyelvet gyakorolni és szerintem sokaknak megérte ez az utazás.

Szeptember 28-án indultunk, hajnalban. A gép fél 7-kor szállt fel a Liszt Ferenc repülőtérről. Először Londonba érkeztünk és a legelső programunk a Westminster Abbey volt. Másfél órát töltöttünk ott és feladatot is kaptunk. Ennek segítségével be is tudtuk járni az épületet. Ezután következett egy buszos városnézés, aztán pedig Worthingbe érve, találkozás a családokkal. Én két osztálytársammal laktam a vendéglátó családomnál. Egy nagyon kedves hölgy fogadott minket. Nagyon érdeklődő volt felénk és az országunk felé is. A másnapot ismét Londonban töltöttük, ahol kipróbáltuk a metrót, utaztunk hajóval a Temzén és bejártuk a Towert. Láttuk a parlamentet és a Big Bent is. Aztán a hét „dolgozó” napjain mi is iskolába jártunk. Két csoportban tanultunk, két különböző tanárral. Sok feladatok kaptunk, utolsó nap még egy tesztet is, de mindig élvezhető és játékos volt a tanulás.

Worthingben lenéztünk a tengerpartra, Hastingsben a kastélyt és az ottani csempész múzeumot látogattuk meg. Brightonban a legnagyobb élmény a Royal Pavillion és a Palace Pier volt. Portsmouthban egy hajó modellt és egy hajóroncsot csodálhattunk meg. A hajómodell Nelson admirális Victory hajóját ábrázolta, a hajóroncs pedig a nemrég kiemelt Mary Rose volt. Mindkettő nagyon érdekes volt , személy szerint ez volt a kedvenc napom. Arundelben egy kastélyban jártunk, ahol az ottani gróf kastélyát tekintettük meg. A család még ma is itt él. Érdekes volt, mert ottlétünk alatt a személyzet két tagjával is összefutottunk. Utolsó nap már csak Worthingben csavarogtunk és vásároltunk. Megnéztük a tengert, amikor apály volt, aztán indultunk a reptérre.

Összességében azt gondolom, hogy nagyon érdekes és tartalmas volt ez a kirándulás. Örülök, hogy a tanárok elvittek és remélem, hogy a jövőben is lesz még ilyen. Szívesen mennék még.