Hunyadi Mátyás Általános Iskola
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

5.nap Nagydobrony - Ungvár - Nevicke

Tanulói projektnaplók részletei „HATÁRTALANUL!” 2018 Kárpátalja

Készítették: a 7. a oszt. tanulói

5. nap

A reggeli program a nagydobronyi leányotthonban kezdődött. Itt az igazgató asszony körbevezetett minket és bemutatta a gyermekotthont, amely három éves kortól fogad be árván maradt gyermekeket vagy elhagyott kislányokat. Nagy szeretettel törődnek velük. Ide hoztuk adomány csomagjaink legnagyobb részét, amit örömmel fogadtak.

Útközben énekeltünk, majd Ungvárra utaztunk, ahol először a Bercsényi várat néztük meg és megcsodáltuk ismét a kilátást. A püspöki székesegyház előtt az új domborműveket is megnéztük, melyek híres magyar személyeket ábrázolnak. Innen átsétáltunk a Kárpátalja-Skanzenbe, amelyet azért hoztak létre, hogy bemutassák a kárpátaljai népcsoportok kultúráját. Láttunk boronaházakat, ami kizárólag fából készült, egy nagyon értékes fatemplomot, háromosztatú parasztházat, pajtát, csűrt, malmot, műhelyeket és néhány állatot is. Miután elhagytuk a skanzent, betértünk egy hangulatos kávézóba, amelynek berendezése az Osztrák-Magyar Monarchia korát idézte. Rengeteg érdekes tárgyat gyűjtött össze a tulajdonos, amiket a kávézóban kirakva nézegetni lehetett.
Sétáltunk az Ung folyó partján, láttuk a régi, felújított Zsinagógát, ami ma koncertteremként működik és a híres hársfasort. Az egyik házfalon láttuk „az utolsó ungvári gázlámpagyújtogató” szobrát is. Ezután busszal utaztunk a nevickei várhoz, amely egy vulkanikus sziklára épült az Ung folyó völgyében és a magyar-lengyel határt őrizte. Gyönyörű erdei úton fölmásztunk a várhoz, amelynek ma már csak a romjai láthatók, de gótikus részei, a tornyok viszonylag épek maradtak. Itt is nagyon szép a kilátás a környékre, sok fotót csináltunk a várról. Elhelyeztük szalagjainkat a várfalon.