Hunyadi Mátyás Általános Iskola

Keresés

Bakancsos túra Nagy-Kopaszra

Túra a Nagy-Kopaszra

Útvonal: Nagykovácsi – Nagy – Kopasz 559m – Kopasz-erdő – Vörös- pocsolyás-hát – Remeteszőlős

Zöld sáv – Zöld Háromszög – P háromszög – Piros sáv – Piros kereszt

Táv: 12-13km

A tavasz első verőfényes hétvégéjén indultunk el a Nagy-Kopasz felé, a cél a kilátó volt.

Nagykovácsiból indult a túra útvonalunk, ahol már a tavaszi kertek, a készülő sonka illata, a virágba boruló gyümölcsfák a húsvétot jelezték. Ahogy beértünk az erdőbe máris a Sisakvirág tanösvény első tábláját láttuk, körülötte a még őszi jégkár okozta erdőpusztulást. Félbehasadt fák, meghajlott ágak szövevénye, kupacokba összehordott ágak, hatalmas farönk oszlopok, farakások kísérték végig utunkat. A tanösvény mentén hol balra, hol az út jobb oldalán 1-1 tavaszi virág kápráztatott el. Volt amelyik már teljes színpompájában virított, volt amelyik még  csak most bújt ki a földből.

Utunk célpontja a 750 m magasságon újjáépült Csergezán Pál-kilátó. Fent a magasban a szélvihar ellenére messze elláttunk, egyik oldalon a Hármashatár-hegyekig, a másik oldalon Biatorbágyig, távolban a Jánoshegyi kilátó magasodott. A kilátóból letekintve a félbetört fatörzsek, mint lándzsák emelkedtek ki.

Lépcsőzés után, megpihentünk és vidáman ereszkedtünk le Remeteszőlősig. Közben Julcsi néni kérdezgette a látott növények fajnevét. Te melyikre emlékszel? berki szellőrózsa, pettyegetett tüdőfű, tavaszi hérics, odvas keltike, kökörcsin,ibolya, hóvirág, tavaszi kankalin, bogláros szellőrózsa.